Zmniejszona częstotliwość wizyt klientów w sklepach wymusza na retailistach zmianę w sposobach komunikacji z nimi z wersji dotychczasowych form papierowych dostępnych dla klientów (tj. gazetki w sklepie, plakaty, materiały POS w otoczeniu sklepu) na komunikację środkami elektronicznymi. Kluczowym elementem tej transformacji do odzyskania ruchu w sklepie jest aktualna baza danych klientów.
Liczby mówią same za siebie …
92% klientów detalicznych przychodzi do sklepów, ale… tylko 15% z nich pozostawia dane nadające się do wykorzystania przez sieć. 8% klientów kupuje w e-commerce marki, którzy zazwyczaj w 100% są jej znani i do których ma ona możliwość komunikacji. Wyzwaniem jest zatem rekrutacja danych od klientów z pierwszej grupy.
Razem ze sklepami Intermarché we Francji rozpoczęliśmy trwającą do końca roku akcję loteryjną mającą na celu rekrutację danych klientów lokalnych sklepów do dalszej komunikacji handlowej. Akcja opiera się na dystrybucji unikalnych ulotek z kodami w sklepie oraz ich rejestracji przez klienta w dedykowanym formularzu. Zarekomendowany czas akcji trwającej aż 6 miesięcy ma na celu dotarcie do jak największej ilości klientów sklepów, których częstotliwość wizyt jest bardzo różna, w zależności od nawyków zakupowych.
Dodatkowy booster komunikacyjny – Jedna rejestracja to aż 5 szans na wygraną! ma na celu zachęcenie do jak najszybszego wzięcia udziału w akcji.