Grywalizacja jako element loterii promocyjnej

Grywalizacja marketingowa jest nadal skuteczna do animowania punktów sprzedaży, zbierania danych i budowania lojalności klientów. Sprzedawcy detaliczni coraz częściej inwestują w kioski.

  • Dlaczego gry w marketingu są takie skuteczne? 
  • Czemu detaliści poszukują pomysłów na wykorzystanie grywalizacji w swoich punktach sprzedaży? 
  • Jakie są z tego korzyści dla klientów?
organizacja loterii

Operacja w sklepach E.Leclerc

Dlaczego gry w punktach sprzedaży stają się coraz bardziej popularne?

Potrafi wprawiać klienta w dobry nastrój niezależnie od wyniku, pomaga przekształcić punkty sprzedaży w miejsca doświadczeń.

Zdecydowana większość sprzedawców detalicznych coraz częściej wykorzystuje obecnie kioski loteryjne w wewnętrznej strategii sprzedaży. To rozwiązanie korzystne, umożliwiające przyciąganie, nagradzanie i utrzymanie klientów. Loterie zawsze stanowiły potężne narzędzie skupiające, angażujące i przyciągające klientów do punktów sprzedaży.

Jak klienci odbierają gry marketingowe?

Atrakcyjne nagrody, które przyciągają i sprawiają, że ludzie zaczynają marzyć.

To przede wszystkim atrakcyjne nagrody zachęcają do udziału i sprawiają, że ludzie zaczynają marzyć. 

Sukces loterii zależy bezpośrednio od puli nagród. Klienci lubią grać dla samej przyjemności gry, ale to atrakcyjna nagroda przyciąga ich do akcji. Bony zakupowe, samochody, zaawansowane technologicznie produkty a ostatnio nawet i domy sprawiają, że loterie wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością. 

Firmy od lat prześcigają się w inwestowaniu w coraz lepsze nagrody – ma to duży wpływ na wizerunek marki.

Piłkarska akcja w sieci restauracji Flunch

organizacja loterii

Loteria w sieci Cora

Klienci wracają do nas dla samej radości z gry.

Według badania przeprowadzonego na naszych największych klientach, nie widać obniżenia współczynnika uczestnictwa w ostatnich tygodniach.

Wręcz przeciwnie, w skali globalnej, stopa ta jest stabilna.
2/3 klientów wraca nawet kilka razy z rzędu, aby zagrać w tą samą grę terminalową.

 

Gra ma niesamowitą zdolność do wywoływania reakcji i emocji

Emocje, jakie odczuwa klient podczas gry w sklepie, mają bezpośredni wpływ na jego zaangażowanie, niezależnie od tego, czy chodzi o grę związaną z konkretną marką czy siecią detaliczną.

Odwołanie się do emocji klienta umożliwia wytworzenie u niego uczucia przywiązania. Gra oferuje częściowe spełnienie marzeń i wprawia klienta w pozytywną wibrację, niezależnie od wyniku.

 

organizacja loterii

Loteria w punktach sieci BARRIERE

Lokalna loteria w E.Leclerc Gdańsk

Dostosowane ścieżki gry do potrzeb

Aby zwiększać zaangażowanie i grać na emocjach, kluczową kwestią jest właściwy dobór grywalizacji. Niektóre, bardzo “klasyczne” gry nadal są skutecznie: jackpot, koło fortuny, gra w zdrapki. Inne, bardziej oryginalne lub “szyte na miarę” gry mogą być tworzone tak, by jak najlepiej odpowiadać potrzebom klienta. Wybierając animację dopasowaną do wizerunku firmy, tworzy się emocje, zjednuje klientów i buduje lojalność. Wytwarza się relacja z klientem, która pozwala realizować cel podstawowy jakim jest przyciągnięcie klientów do sklepu – klienci lubią być nagradzani za swoje wizyty i lojalność.

Gry marketingowe: jakie korzyści dostrzegają sprzedawcy?

Gamifikacja w punkcie sprzedaży pozwala na realizację głównego celu.

Dzięki grze w punkcie sprzedaży docierasz do swojej bezpośredniej grupy docelowej: klientów własnego sklepu lub potencjalnych klientów Twojej sieci. Oferujesz rozrywkę tylko swoim własnym klientom i potencjalnym, którzy przychodzą do Twojego punktu sprzedaży. Sprawiając, że przeżywają oni w Twoim sklepie zabawne chwile oraz proponując hojną piramidę nagród, wytwarzasz bliskość, która pozwala realizować Twój cel podstawowy jakim jest przyciągnięcie klientów do sklepu. Klienci lubią być nagradzani za złożenie wizyty i swoją późniejszą lojalność.

organizacja loterii
Operacja Asterix w całej sieci Carmila
organizacja loterii

Świąteczna loteria w sieci SYSTEM U

Grywalizacja pomaga przekształcić punkty sprzedaży w miejsca doświadczeń.

Przyzwyczajenia i wymagania klientów ewoluowały. Nieustannie przechodzą z jednego kanału komunikacji na drugi i żonglują wieloma dostępnymi punktami kontaktu: internetem, sieciami komórkowymi, pocztą elektroniczną, urządzeniami mobilnymi i fizycznymi punktami sprzedaży.
Ludzie w sieci poszukują produktów, porównują ceny albo zapoznają się z recenzjami… fizyczny punkt sprzedaży jest inny. Tylko on oferuje doświadczenia, daje możliwość interakcji i może wywołać chęć powrotu.

Nie zapominajmy, że doświadczenie klienta jest głównym elementem wyróżniającym w e-commerce. Doświadczenie klienta w sklepie stało się strategiczną kwestią marketingową w punktach sprzedaży.

 

Sprzedawcy doceniają gry w kioskach, ponieważ sprawiają, że ich sklepy stają się bardziej interesujące.

Zakupy stały się przede wszystkim chwilą przyjemności i ucieczki. Sklep lub galeria musi być zatem postrzegany jako miejsce życia, inspiracji i eksperymentów, gdzie klient może spacerować i być zabawianym. Interaktywne kioski do gier umożliwiają właśnie taką rozrywkę i interakcję z klientem.

Jeśli chodzi o teatralizację gry, obudowa kiosku jest jednym z elementów, którego nie można pominąć. Kiosk musi przy każdej akcji wyglądać inaczej, a kształt obudowy może być w całości wykonany pod wymiar. Projektując efektowną kreację w połączeniu z formatem dostosowanym do punktów sprzedaży (S/L/XXL), zwrócisz uwagę klienta na grę i stworzysz specjalną atmosferę w sklepie.

 

Loteria jubileuszowa 24 lata Selgors w Polsce

Kioski do gier są skutecznym i wydajnym rozwiązaniem animacyjnym, które przy odpowiedniemu wykorzystaniu pozwalają osiągać sprzedawcom zamierzone cele komercyjne. Pretekstów do ich użycia może być wiele: rocznica powstania punktu sprzedaży, otwarcie nowego sklepu, ponowne otwarcie sklepu po remoncie.

Niektóre sieci korzystają z kiosków przez cały rok. Kioski stają się dla nich istotnym punktem kontaktu z klientem w sklepie.

Organizacja loterii w punktach sprzedaży to bardzo dobre narzędzie do wykorzystania grywalizacji w celu przyciągnięcia klientów z powrotem do sklepów czy centrów handlowych.